"Tehlikeli Tuzaklar" ile Etiketlenen Konular

16 Nisan 2019 - 0 yorum
Kim Allah'ın (c.c) azametini düşünürse şaşar kalır. Çünkü akıl, mevcut olan bir şeyin ezeli olmadığını bilir. Ancak hisler bunu tanımaz. Akıl bu düşünceyi hislere de zaruri olarak dikte eder. Akıl bunu kabul ettikten sonra Yaratıcının yaptıklarının Kendi mevcudiyetine delil olduğunu görür...
15 Nisan 2019 - 0 yorum
Mahlukatı zahir edip de bir şeyi gizli bırakmayan, sonra da hiçbir şey zahir değilmiş gibi gizleyen Allah'ın şanı ne yücedir! Hangi şey var olan mevcudat kadar açık ve nettir? Mevcudatın tümü lisan-ı hal ile benim bir yaratıcım var ve beni hikmet...
13 Nisan 2019 - 0 yorum
İnsanlar nefsin varlığını kabul etme konusunda hemfikir olmalarına rağmen onlara en çok müşkil gelen meselelerden biri, nefsin durumu ve onun mahiyetidir. Nefsin varlığı mevcut olmakla beraber, onun mahiyetini bilmemek kişiye zarar vermez. Daha sonra insana müşkil gelen meselelerden biri de...
11 Nisan 2019 - 0 yorum
Bir kimse eşyaya ölüm döşeğindeki kişinin gözüyle bakarsa tarifi imkansız biçimde dikkatlice bakmış olur ve böyle bakan kişi anlatılamayacak bir şekilde endişelenir. Bu kişi kaçırmış olduğu vakitler için hayıflanıp durur Ölüm döşeğindeki kişi kaçırdığı fırsatlar için kendisine mühlet tanınmasını ne kadar...
4 Nisan 2019 - 0 yorum
Kim dünyanın sonunu düşünürse ondan sakınır. Kim yolun uzun olduğunu idrak ederse o yolculuk için hazırlık yapar. Bunları bilip de unutan kişinin hali ne tuhaftır!  Bunun zararını görüp de üzerini örten ne ilginçtir! 'Oysa asıl korkmaya layık olan Allah'tır (1)' Sadece zannettiğin...
2 Nisan 2019 - 0 yorum
Akıl sahibi ve basiretli kişilerin günahların doğuracağı sonuçlardan kaçınması gerekir. Allah (c.c) ile kulları arasında herhangi bir akrabalık bağı vs olmadığı için, Allah (c.c) adaletiyle hükmedecektir. Eğer Allah hilmiyle günahları kuşatırsa o kişiyi isterse affeder, isterse az bir günahtan dolayı...
30 Mart 2019 - 0 yorum
Şüphesiz ki mü'minin kalbi Allah'a ve emirlerine bağlanması için O'nu zikretmeye, O'na itaat etmeye ve O'nun buyruklarına yoğunlaşmasına ihtiyaç duyar. Bu da ancak büyük gayret sarf etmekle elde edilebilir. Kişinin fıtratındaki şehevi arzulara meyletmesi Allah yolundaki gayretini paramparça etmesi için kafidir....